Anniek Mauser startte 19 jaar geleden bij Unilever als duurzaamheidsexpert, na het schrijven van een proefschrift over dit onderwerp, met een speciale focus op de interne veranderingsprocessen. Zij heeft binnen Unilever altijd aan duurzaamheid gewerkt in uiteenlopende bedrijfsonderdelen, van het wereldwijde duurzame landbouwprogramma, het merk Ben & Jerry’s, tot haar huidige rol van directeur Duurzaamheid voor Unilever Benelux.
Door de jaren heen heeft zij een enorm veranderingsproces gezien. In haar verschillende rollen heeft zij zowel bijgedragen aan de ontwikkeling van het Unilever Sustainable Living Plan als aan de uitdaging van het integreren van het Plan in alle bedrijfsonderdelen en het bijbehorende interne transitieproces om de ambitieuze doelen waar te maken. Op dit moment focust zij zich met name op het ondersteunen van de marketingteams om de consument te bereiken, zowel t.a.v. duurzamere keuzes het nieuwe normaal te maken, maatschappelijke impact als consumentengedragsverandering.
Foto: Peter Bak
Wij kunnen de consument niet vertellen wat ze moeten eten, maar we kunnen de gezondere, plantaardige opties wel toegankelijker maken voor iedereen.
Anniek Mauser