Anniek Mauser startte meer dan 20 jaar geleden bij Unilever als duurzaamheidsexpert, na het schrijven van een proefschrift over dit onderwerp, met een speciale focus op de interne veranderingsprocessen. Zij heeft binnen Unilever altijd aan duurzaamheid gewerkt in uiteenlopende bedrijfsonderdelen, van het wereldwijde duurzame landbouwprogramma, het merk Ben & Jerry’s, directeur Duurzaamheid voor Unilever Benelux, tot haar huidige rol van Sustainability Director voor een wereldwijd programma duurzamer consumentengedrag door digitale oplossingen.
Door de jaren heen heeft zij een enorm veranderingsproces gezien. In haar verschillende rollen heeft zij zowel bijgedragen aan de ontwikkeling van het Unilever Sustainable Living Plan als aan de uitdaging van het integreren van het Plan in alle bedrijfsonderdelen en het bijbehorende interne transitieproces om de ambitieuze doelen waar te maken. Op dit moment focust zij zich met name op het bereiken van de consument, zowel t.a.v. duurzamere keuzes het nieuwe normaal te maken, maatschappelijke impact als consumentengedragsverandering.
Foto: Peter Bak
Wij kunnen de consument niet vertellen wat ze moeten eten, maar we kunnen de duurzamere opties, bijvoorbeeld gezondere, plantaardige opties wel toegankelijker maken voor iedereen.
Anniek Mauser