Header ICER webinar

Op 21 januari werd de eerste Integrale Circulaire Economie Rapportage (ICER) gepubliceerd. De belangrijkste conclusies uit dit rapport lees je in dit artikel. Op vrijdag 26 maart gaan tijdens een online webinar verschillende deskundigen in debat over de ICER 2021. Doel van deze online bijeenkomst is enerzijds het uitdragen en vanuit verschillende perspectieven bezien van de boodschappen van de ICER 2021 en anderzijds om het identificeren van witte vlekken die de aanwezigen graag nader uitgewerkt zouden willen zien. Vragen als 'Wat is de relevantie van de ICER voor beleid en maatschappij?', 'In welke mate sluit de ICER aan bij de missie en de vragen van de Transitieteams?', 'Welke informatie zou je in een volgende ICER willen zien?' en 'Welke belemmeringen zie je voor meer circulair produceren en consumeren?' staan tijdens de bijeenkomst centraal.

ICER voorkant

Het webinar vindt plaats op 26 maart 2021 van 13.30 tot 15.30 uur. Het webinar is voor iedereen toegankelijk. Aanmelden voor het webinar kan bij Marjon Kooke, projectsecretaris circulaire economie bij het PBL. Stuur hiervoor een e-mail naar circulaire_economie@pbl.nl.

Programma vrijdag 26 maart, 13.30-15.30 uur

  • Opening en welkom door Frank Dietz (PBL) en dagvoorzitter Michel Schuurman (MVO Nederland)
  • Korte introductie en presentatie van de ICER door PBL
  • Panelgesprek met enkele kennisinstellingen. De gasten aan tafel zijn:
    • Marko Hekkert (Universiteit Utrecht)
    • Gerard Eding (CBS)
    • Jan Roels (RIVM)
    • Aldert Hanemaaijer (PBL)
  • Deelsessies via break-out rooms
  • Blik op de transitie vanuit de dagelijkse praktijk van een bankier Björn Aarts, Sustainable Business Developer & Programmamanager Circulaire Economie bij Rabobank
  • PAUZE
  • Paneldiscussie met transitieteams, beleid, bedrijven en ngo’s. De gasten aan tafel zijn:
    • Annemarie Rakhorst (transitieteam Consumptiegoederen)
    • Chris Lorist (VNO-NCW Regio)
    • Jelmer Vierstra (Natuur en Milieu)
    • Marieke Spijkerboer (Ministerie voor Infrastructuur en Waterstaat)
  • Reflectie met PBL op sessie en afsluiting
Deel dit artikel op social media