Het is de jongste generatie die actief verandering brengt in de wereld en aan de eettafel thuis. Om hen te inspireren en activeren heeft PwC een duurzame VR-game ontwikkeld, voor kinderen tussen de 10 en 16 jaar. Zij leren in de game op een vernieuwende manier over de 17 werelddoelen (Sustainable Development Goals) en hoe zij zelf in actie kunnen komen.

Klimaatverandering, plastic in de oceanen, mensenrechten, het zijn uitdagingen die juist bij de jongste generatie terechtkomen. De interactieve VR-game van PwC, ontwikkelt in samenwerking met Rooftop Immersive Studio en The Ark, moet deze generatie inspireren en handvatten bieden om een bijdrage te leveren aan concrete verandering. 

Deze virtual reality ervaring biedt een interactieve en virtuele omgeving binnen de SDG Dome. Na een VR-video – waarin de grootste milieu- en maatschappelijke uitdagingen langskomen – moeten de kinderen samenwerken om allerlei vragen te beantwoorden op het gebied van de 17 werelddoelen. Ook gaan ze aan de slag met het scheiden van virtueel afval en krijgen ze hun eigen robotavatar om de doelen te realiseren. 

Op 20 november wordt de SDG Dome voor jongeren officieel geopend door een schoolklas van de Raad van Kinderen. 

Kijk voor meer informatie op de website van PwC.