Marga Hoek geeft in Zakendoen in de Nieuwe Economie handvatten om innovatiever en slagvaardiger te ondernemen en geeft een business case voor duurzaam ondernemerschap: juist door te laten zien dat duurzaam ondernemerschap een business case op zichzelf is.

De directeur van ondernemersplatform De Groene Zaak geeft in haar boek antwoord op vragen als:

  • Hoe schaar je je als ondernemer bij de koplopers?
  • Hoe innoveer je?
  • Hoe smeed je businesscases?
  • Hoe vind je er financiering voor?
  • En vooral: hoe doe je dat morgen?


Managementboek van het Jaar 2014
Het boek werd in 2014 uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar. De jury schreef: ‘Het boek gaat voorop in de nieuwe realiteit van ons maatschappelijk-economisch bestel, is tegelijk conceptueel en praktijkgericht, daagt een breed lezerspubliek uit nieuwe wegen in te slaan en is bovendien uitnodigend vormgegeven.’

Internationale editie
In 2013 verscheen er een internationale editie. Deze vernieuwde versie neemt het wereldwijde perspectief als uitgangspunt. Met succesvolle businesscases van over de hele wereld en de jongste, meest innovatieve ontwikkelingen in economie, maatschappij en technologie, illustreert deze internationale editie van Zakendoen in de Nieuwe Economie het potentieel van de transitie naar een waardegedreven economie.

Uitgeverij: Vakmedianet