Op 8 september 2016 host Ruud Koornstra de feestelijke lancering van de campagne ’17 doelen die je deelt’ in het Westergastheater in Amsterdam. De campagne bestaat uit zeventien videoportretten waarin kinderen hun visie op de wereld van 2030 delen. De campagne sluit aan bij de ‘Global Goals for Sustainable Development’, die de Verenigde Naties in 2015 opstelden. De CEO's van Shell, Schiphol en AkzoNobel worden tijdens de lancering geïnterviewd door drie kinderen uit de campagne over hun rol in het behalen van de Global Goals.

17 doelen die je deelt
Vorig jaar formuleerden de 193 lidstaten van de Verenigde Naties ‘17 Global Goals for Sustainable Development’: zeventien doelen die ervoor moeten zorgen dat er een einde komt aan extreme armoede, ongelijkheid, onrecht en klimaatverandering. Anne-Marie Rakhorst vindt dat de doelen in Nederland meer aandacht verdienen en initieert daarom de campagne ’17 doelen die je deelt’ met kinderen in de hoofdrol. Rakhorst: “Nederland is een ongelofelijk rijk land en kan juist daarom veel meer investeren in duurzame innovatie. We zouden voorop moeten lopen als het gaat om het behalen van de Global Goals."

Lancering campagne met Sophie Hilbrand en CEO's Shell, Schiphol & AkzoNobel 
Tijdens de lancering van '17 doelen die je deelt' vindt een Talkshow plaats waarin drie invloedrijke CEO’s worden geïnterviewd door kinderen. Marjan van Loon (‎President-Directeur Shell Nederland), Jos Nijhuis (President & CEO Schiphol Group) en Ton Büchner (CEO AkzoNobel) worden door drie hoofdrolspelers uit de campagne geïnterviewd: wat gaan zij doen om te zorgen dat de wereld in 2030 eerlijker en duurzamer wordt? De Talkshow wordt gepresenteerd door Ruud Koornstra en ingeleid met een keynote van Anne-Marie Rakhorst waarin zij uiteenzet waarom ze deze campagne geïnitieerd heeft. Na afloop van de Talkshow worden de eerste campagnevideo's getoond aan het publiek.